lördag 12 juli 2008

jag vill hjälpa


nu har jag bestämt mig, på riktigt. när jag har gått klart trean så åker jag till afrika och arbetar som volontär ett tag, kanske långtids eller bara 2-4 veckor som en början. det vet jag inte ännu. jag har tänkt på det här länge nu även om jag inte har gått och sakt det rakt ut till människor. men det känns helt enkelt som att jag inte är ämnad till att sitta här och se på. jag vill hjälpa till, helst på ett barnhem eller med gatubarn.
ni får skratta om ni vill, men jag menar iaf allvar.

föresten, hade man hittat alkoholen idag så skulle den fan i mig blivit olaglig. jag tycker att man blir äcklig när man dricker.

nu blir det att lyssna på kent, kolla runt lite på volontärsidor och kanske orka gå till statoil om ett tag för att köpa cigg också.

2 kommentarer:

fikis :) sa...

jag hade tänkt att göra detsamma faktiskt, fast detta året. så om du vill ha lite tips på bra sidor osv är det bara att säga till :)

project africa sa...

It is a good thing to reach out to Africa nad help in whatever capacity. Please consider volunteering in our organization nad working with rural women and children. Project africa is a swedish NGO working in Kenya to empower women with skills and resources for enterprise development.

join our volunteer team today at www.projectforafrica.org or calling +46737572675

thanks