tisdag 8 juli 2008

tolvsteg på ett enklare sätt

1. Så länge jag pundar går allting åt helvete

2.Jag måste hitta något som betyder mer än droger

3. Jag kan välja att göra annat. Det finns valmöjligheter

4. Vilka är mina bra och dåliga sidor. Hur kan jag utveckla de bra och förändra de dåliga?

5. Jag har hajat det här och ska ge järnet.

6. Jag jobbar stenhårt för förändring

7. Lite ödmjukhet inför sig själv och andra kanske inte skadar.

8. Fy fan, vad många jag har gjort illa. Det kanske är dags att göra något åt det.

9. Skönt att kunna vara ärlig mot omgivningen och möta den på nytt sätt.

10. Det här borde jag också göra något åt. Det är inte så marigt att erkänna om jag har fel

11. Ta dig inte vatten över huvudet. Ta det lugnt och försök få kontakt med dig själv och verkligheten.

12. Jag kan ge dig ett och annat tips på vägen hur du ska komma ur ditt helvete och dessutom har jag själv äntligen börjat hitta bättre vägar för att hantera tillvaron.


(Jag har inte varit såhär nervös sen rättegången, snart kommer Dennis och pulsen är så hög. Ska ut och möta honom nu.. skriver mer sen.)

Inga kommentarer: