tisdag 31 mars 2009

återvändsgränd


den där förbaskade mappen som ligger och skrotar på min dator med så mycket som 3 472 bilder i, har jag undvikit i några månader. jag har inte vågat öppna den helt enkelt. i den mappen ligger skalet på mitt tidigare liv.. bilder, det ytliga, de olika maskerna som jag bar.

jag har nu öppnat mappen och tittat igenom allt. min lägenhet pryddes ofta av kläder som polare glömt, ölburkar, olika pipor runt spisen med en överfull askopp, miljontals skor i hallen och jackor jag aldrig tidigare sett, digitalvågar, beska dofter i köket från diverse freebase, foliebitar, en och annan spruta, lipsyl, vattenglas, kreditkort, glasskivor, sugrör, redline-påsar och framför allt -en tjock dimma som egentligen var väldigt osynlig.
min lägenhet var alltså ett tillhåll -mät upp tjacket, dela pillerna, skjut i dig, rök holk, drick öl, fördriv tiden, ta överdos, ligg och nodda, klia dig och spy på min toalett, berätta dina hallisar och flumma runt hur mycket du vill.

det var inte alltid så här, i perioder var jag för mig själv, med anna, med drogfria kompisar (så gott det gick) allting handlade om perioder -droger i perioder, kompisar i perioder. förändringar hela tiden. en rastlös själ måste ha ombyte och variationer..

Inga kommentarer: