lördag 14 mars 2009

spöken

jag är verkligen ingen melodifestival-nörd men jag måste få utbringa min glädje inför vinnarlåten! sjukt bra låt, annorlunda och med ett galet tryck i. visst ville jag att caroline's låt skulle vinna också.. men man kan inte få allt.

just nu sitter jag hos mamma och pappa på nedervåningen, ensam. eller ja, två griskatter sover i en varsin fotölj även, fint skare va må ni tro! det ska bli spännande att se om spökerna kommer att härja på ikväll. sist jag satt ensam här nere så var det ett jävla liv på övervåningen. mamma och pappa sov, dessutom hade vi besök av min kusin + hennes man och två barn (de sov uppe i mitt rum). jag antar att spökerna blev oroliga när vi hade främmande och klampade därför omkring som yra höns. det är skönt att jag inte är rädd längre, jag känner mig bara väldigt irriterad på dem för de stör mig när jag ska sova. och det jobbigaste är att de är som mest aktiva i mitt rum och i hallen utanför rummet. det måste vara en eller två personer som driver omkring här.. och jag förstår inte att ingen annan än jag hör dessa ljud. de låter så jävla högt och tydligt ju? det enda mamma kan känna av är att hon känner sig iaktagen i köket.. nåja. vi får väl se om de är lugnare ikväll:) annars river jag i på skarpen. det brukar fungera ibland..

Inga kommentarer: