söndag 1 mars 2009

minnen av tårar.

just nu känns det så skönt att gråta. jag klämmer ut tårar som färgas kolsvarta av gårdagens mascara. tittar man noga på tårarna kan man se hur mitt förra liv såg ut.

i den tår som klättrar ner längst min kind just nu står jag ute på gatan en sen höstkväll. jag lämnade min lägenhet, har rycksäck på ryggen med brevpapper och ficklampor i, jag har ingen jacka på mig, inga nycklar med mig. jag kommer inte in genom porten. jag slår mina knogar blodiga mot den gula betongväggen som omfamnar allt som de andra inte ser. jag knackar på bilarnas rutor som står parkerade, undrar varför ingen släpper in mig, jag ser ju att de sitter där inne och trycker.. jag skriker "SLÄPP IN MIG" och går till nästa bil, drar i dörren, sliter, skriker..

sen höstkväll och jag fryser, blöder, är på botten och krälar..

1 kommentar:

Hasse A sa...

Tårar är nycklar

Utan nycklar
kan man inte
öppna dörrar
utan våld.

Hasse Arvidsson