måndag 30 mars 2009

häjhäj

nu är katterna hemma. kråkan sitter ute på balkongbordet och blickar ut mot den stora vida världen med hennes diamantögon som man drunknar i. molle strosar omkring genom lägenheten som den livsnjutaren han är, nosar på lite saker, går vidare, stannar upp, nosar igen. bara för att se om allt är på sin plats nu när de är hemma igen.

ikväll kommer mia hit. min nya vän. vi ska se på marley och jag, äta popcorn och blåbärsglass -en unik blandning.

i hallen har jag hängt upp några av mina pärlplattor. det blev väldigt fint, men de ramlar ner. kluddet på baksidan är väl inte till för så tunga saker.

jag har haft en underbar vecka med j. vi behövde mer än någonting annat träffa varandra igen och det var på en vänskaplig nivå som kändes trygg och skön.

ganska kul när jag tänker efter hur roligt det måste ha sett ut, två bokstavsbarn som umgåtts med varandra 24/7, det var en viss teknik att få oss båda i samma sinnesstämning. jag som svänger i humöret hela hela tiden, blir förbannad på jobbiga ljud och j som är hyperaktiv och pillar sönder allt som kommer i hans närhet. på något sätt så fixade vi dessa dagar. det gick hur bra som helst.. jobbigast var det väl att handla, båda får panik i för stora folkmassor och när vi stod på willys med korgarna fulla och väntade på mamma och pappa som också var därinne började j att se ut som en tjackad jag-vet-inte-vad. han blev helt enkelt så nervös av alla människor att han blev ryckig och speedad. så vi gick ut och väntade i bilen istället.

nu har jag huvudvärk. ska äta, se klart på playa del sol och invänta mia.

HÄJHÄJ

Inga kommentarer: