tisdag 31 mars 2009

drakslynor


idag när jag äntligen öppnade mitt städskåp för att rensa ur alla lådor med tusentals skruvar och småprylar i ringde min telefon.

det var asp. min kära gamla asp som jag har haft som vän sedan första året på högstadiet. men den vänskapen rann sedan ut i sanden när jag tydligt valde ett annat liv och andra "vänner". han lämnade mig i fred under helvetestiden och det som jag tycker är så vackert är att han visar att han finns kvar nu när jag står på benen igen.

han och dunder kom hem till mig idag, drack kaffe, åt blåbärsglass, sedan pärlade jag och asp som två ivriga lekisbarn, jag förstod nästan att han skulle älska pärleriet lika mycket som jag! vi har samma pysselkänsla inom oss, jag och han. vi har många planer inom pärleriet framöver;) kvällen avslutades med att vi beställde hem pizza och åt framför judys domstol. det har varit en trevlig dag med er grabbar!

mia gick nyss, vi började titta på gran torino men hon var tvungen att åka hem tidigare så jag ska se klart den senare ikväll.. eller imorgon, filmen verkar väldigt bra!

imorgon ska jag och mamma åka till valbo, owe jansson osv. det ser jag fram emot. jag ska övningsköra dagen lång:)

behöver jag säga att jag trivs med livet? denna känsla är numer vardagsmat för mig. dock kommer det lite luckor då och då som jag faller ner i men jag klättrar upp lika snabbt och enkelt igen just av den anledningen att jag har lärt mig hur man gör.

Inga kommentarer: