onsdag 11 januari 2012

F-kassan och jägarna

Jag är lite efter i tiden men nu tittar jag på jägarna för första gången och den är jävligt bra hittils faktiskt. Sjukt kul att hon från Heja Björn är med haha. Väcker roliga minnen till liv. Men vad fan hette hon? Grannen Rainerns stackars flamma. Heja Björn är den roligaste tvserien som finns haha. Henrik är bäst!! Men vad fan hette kärringa nu då? Orkar inte googla. Ja, tänka sig att så lat är jag just nu.

Väldigt många intryck och information för min hjärna idag. Har haft möte med min handläggare på f-kassan, mitt boendestöd och min mamma. Vi har planerat lite inför min framtid. Att jag ska få börja på någon praktik. En praktik som ingår i mina intressen annars fungerar det inte. Det måste vara något jag tycker om. Och nu har dom orden gått in i hjärnan på alla så förhoppningsvis får jag börja praktisera med något jag trivs med. För att sedan börja jobba. Vi får ta det stegvis. Mamma skrev ner alla mina begränsningar inom ADD'n och aspergern, och alla mina positiva egenskaper. För såna har jag också må ni tro. Att ha diagnoser betyder inte bara elände. Jag har en jävla fördel av dom också. Så nu har f-kassegubben mycket att gå på och berätta för arbetsförmedlingen inför allt som komma skall. Rätt ska vara rätt. Och jag har all rätt att få den hjälp jag behöver för att det ska fungera för mig.

Inga kommentarer: