onsdag 18 januari 2012

Rymden tack

Finns det någon där ute som har tips på bra dokumentärer om rymden? Helst någon som sätter riktiga griller i huvudet. Det är ju det som är kul. När det blir helt obegripligt. Jag vill alltså inte se någon film där en trökig gubbstrutt säger "DET HÄR ÄR JUPITER OCH SÅ HÄR MÅNGA PLANETER FINNS DET"

Nej jag vill höra om konspirationsteorier, svarta och vita hål, vad planeterna består av, blablabla. Feed me!

När jag mår dåligt brukar jag tänka extra mycket på allt där uppe. Då känns det lite lättare. Allt är så stort där och här sitter jag som en liten rutten myra med ångest medans det pågår helt sjuka saker där uppe. Jag får något annat att tänka på och jag älskar att mycket om rymden är teorier, dvs jag får tänka fritt och spaca ut. Inget rätt eller fel.

OBS jag vill ha svensk text

1 kommentar:

Emelie sa...

Jag skulle tipsa om BBC´s "Wonders of the solar system"! Det är ju såklart väldigt informativt men det är sjukt välgjort och intressant på vanlig-dödlig-nivå :) Brian Cox, som är programledare, är superinspirerande och inte som en typisk professor i fysik..

http://www.imdb.com/title/tt1611787/