tisdag 3 januari 2012

LCHF dag 2

Hej.

Tänkte att jag skulle skriva några ord. Ni vet, det här med bloggandet går upp och ner hela tiden. Ibland har jag ingen inspiration över huvud taget. Som nu tex. Vad ska jag ens skriva om?

Igår var första dagen på vår LCHF resa. Är så taggad så jag kan dö. Jag har verkligen gått upp i vikt efter sommaren. Som en jävla ungspannkaka som man inte sticker hål i. Nu ska all vätska bort! För det är mest vätska jag har samlat på mig.

Sist jag hade min LCHF period skrev jag matdagbok, det gjorde att jag fortsatte att äta, jag vet inte varför men jag tänker fortsätta att skriva vad jag äter för det gör mig mer motiverad.

Igår (2/1)
Frukost: Kyckling med broccoli och chilisås (grädde ost och chilisås) Att äta riktig mat till frukost är det bästa. OM du äter rätt dvs..
Lunch: Mer kyckling med broccoli och chilisås.
Kvällsmat: Korvstroganoff (creme fraiche, grädde, lök, dijonsenap och litelite matpuré) med broccoli

Idag (3/2)
Frukost: 2 stekta ägg och 1 pkt bacon.
Lunch: Fläskytterfilé med gräddsås (skyn från fläskfilén och grädde) sallad, broccoli och egengjord salsasås (tomater, passerade tomater, kummin, lime, vitlök, röd chili, lök, svartpeppar, salt)
Kvällsmat: Kycklingklubbor med broccoli.


BLIR JAG ALDRIG TRÖTT PÅ BROCCOLI? undrar väl ni.

Svar: NEJ! Broccoli och ägg är det bästa och nyttigaste som finns!

Inga kommentarer: