torsdag 12 januari 2012

körkortn o sånt.

Tänkte göra en liten snabb uppdatering innan jag lägger mig.

KUL med fler läsare här på bloggen! Var inte blyga med att länka till era egna bloggar så jag får veta vilka ni är.

Idag har jag varit till beroendecentrum och lämnat drogtester för att få behålla mitt körkort (ja jag har varit drogfri sen 5 feb 2008 men när jag ansökte om mitt körkort så svarade jag såklart ja på frågan där det stod om jag har eller har haft missbruk,  jag har asperger och svarar ÄRLIGT på allt) och det fick jag ju lida för. för ett år sedan när jag fick mitt körkort fick jag lämna drogtester och blodprover i ett halvår (alla testerna var såklart bra) och för detta fick jag punga ut 5000 spänn på. inte bara körkortet som kostade en jävla massa pengar utan även min ärlighet (och mitt dumma förflutna) och nu ett år senare måste jag göra samma sak igen, har lämnat 2 urinprover och 2 blodprover sammanlagt hittils, har 2 av varje kvar sedan är jag klar, FÖR I ÅR. om ett år är det dags igen, tredje och sista gången. tack och lov.  får betala en massa onödiga pengar. men det är som det är. inte mycket att göra åt. jag var ärlig. hade jag inte varit det och det hade framkommit på något vis genom mina add/aspergerjournaler så hade det blivit ett helvete, så lika bra att bita i det sura äpplet (jävla drygt uttryck btw) och pissa för glatta livet.

det dryga är att jag har så svårt för att kissa när någon står och tittar, och när jag även har spelar runt hela jävla toaletten så att personalen ser varje liten vrå. förr förra gången jag var där fick jag tillbringa hela 3 timmar på stället. jag var in och försökte kissa 4 gånger, på 5 försöket gick det, och då hade jag alltså druckit en massa vatten, VART UTE OCH JOGGAT och härjat.. sen gick det..
det är sjukt frustrerande. blev samma sak idag när jag var där. jag kände att jag kunde kissa men det låste sig ändå. började grina av frustration och sa att jag inte ville att det skulle bli som sist.. och jag sa att det är så jävla frustrerande för jag vill bara få det här gjort, jag vet att mina tester är bra så varför kan jag inte kissa! sen grät jag lite till sen kom URINET. pisset. helefan.

blodproven går däremot mycket bra. om vi spolar tillbaka till en blodprovstagning för några år sedan så ser ni en livrädd sophie, liggandes på en säng/bår eller vad fan dom nu har på lab med sin mammas hand i min hand, gråtandes och skriker ber dom flesta dra åt fan och att jag inte tänker ta det där jävla fittblodprovet. jag vägrar. någon gång fick ja väl till och med lugnande inför det..

men  idag när jag var där knallade jag in, frågade om det gick bra att ta provet på högerarmen (känns bäst där på något konstigt vis, har alltid kört höger) sen fick dom göra sitt, jag varken skrek, grät, var rädd eller hade min mamma mig (som var obligatioriskt att ha med UNDER alla mina vårdträffar eller vad man ska kalla det. )

idag går jag dit helt själv, utan att ens känns oro inför det.

det kan vara ett var de största framstegen för mig.


äsh vad fan det skulle bli  en snabb uppdatering.
men det blir inte alltid som man tänkt sig.


korsordsdagsnivet, hej!

3 kommentarer:

emie sa...

ooh jag är livrädd för sprutor!!
vill vara mer som dig!
:3

Om mig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sophie sa...

jag skulle aldrig klara av en spruta i dagsläget. blodprov har jag lyckats bearbeta mig igenom så att jag klarar av det. men sprutor osv. nej det fixar jag inte.
blir till och med sövd när jag drar ut tänder hos tandläkaren;) (hänt 2 ggr bara iofs) men ja. är livrädd:D