onsdag 18 januari 2012

Inslag om asperger

Fick som vanligt annonsbladet igår. Till min förvåning hittade jag ett mycket bra inslag om asperger, troligtvis var det så bra för att skribenten har diagnosen själv och kan således skriva och förklara bättre än ickediagnostiserade. Jag påstår inte att diagnosfria personer inte kan förklara vad asperger är, för det kan dom. Jag menar bara att det blir mer ärligt och ingående när någon med diagnosen skriver. Det blir mer verkligt. Oftast blir aspergers syndrom vinklat på helt fel sätt. Asperger kan te sig på så många olika vis. Ja, läs själva.

1 kommentar:

NsL sa...

Kul att du uppskattar mitt arbete. Det är jag som skrivit just det där reportaget, det syns inte på bilderna men längst ner i hörnet efter texten står det "Av: Nathalie Sjöblom Lagestam".