onsdag 9 september 2009

28 Maj 2008

"Träffar Berit på vuxenpsyk. Sophie mår bra av 108 mg, får stå kvar på den dosen ett tag.
Det märks en betydlig skillnad på Sophie nu. Hon märker det inte själv.
Ett exempel: "T ringer och frågar något om kameran, Sophie svarar men T hör inte vad hon säger så Sophie får upprepa sig. Förr hade hon skrikit svaret och lagt på luren.

Exempel 2: Hon har tid på hälsocentralen för ont i halsen. Läkaren vill att hon går till labb men ingen är där. Vi sitter ned och väntar, ingen kommer. Lugnt och stilla sitter hon kvar utan att svära eller gå där ifrån.

Har inte riktigt vant mig med att allt är så lugnt och tyst nu för tiden. När jag tänker tillbaka: Hur fan har jag orkat, är det inte på tiden att vi får lugn och ro nu.."

"En del drogfrihet och en del concerta har gjort Sophie till den tjej hon är värd att vara. Att hon i lugn och ro tillbringar en regnig dag hemma med en bra bok fanns inte på kartan förr, inte heller den lugn och ro jag känner inom mig"

Inga kommentarer: