onsdag 9 september 2009

Ronja

Nu tar jag ett stort kliv, byter namn i Kaosflickan, från Sophie till Ronja (mamma tänkte döpa mig till det först) och skriver en roman istället för att skriva en till punkt och pricka självbiografi. Jag har inte skrivit på länge just för att jag inte kan. Jag KAN INTE för att jag dels inte kommer ihåg alla händelser, allt är så flummigt, luddigt, suddigt, borta, (jag kommer aldrig få tillbaks minnen från vissa saker) dels för att jag kommer få mer frihet till skrivandet när jag byter namn och kan skriva mer fritt utan att oroa mig för att skriva för rått -för det KANSKE inte har hänt mig, det KANSKE inte är jag som har gjort det där och det KANSKE inte är dig det står om.

Det ÄR en självbiografi, men man kan inte veta om allt är sant. Helt enkelt.

Nu ska jag in i Ronjas värld och leta, rota, sväva ut. Det kommer brännas, det gör det jämt när jag springer tillbaks i tiden. Med den fina respons jag fick av min lärare idag känner jag mig tusen kilo lättare och det gör ingenting att det kommer göra ont, för det går över. Det gör allt förr eller senare.

Inga kommentarer: