torsdag 3 september 2009

underaktiv + hyperaktiv

vi har lekt med så mycket ord idag att min hjärna svämmar över (mer än vanligt). på mässan igår fick jag höra en ny bra förklaring till vad ADD är, vilket var underaktiv ADHD. jag tyckte att det var en mycket bra förklaring. men att säga att man inte är hyperaktiv när man har ADD diagnos är fel, för min hyperaktivitet sitter i hjärnan istället för i kroppen. jag är underaktiv och hyperaktiv på samma gång. stänger in mig i mig själv..

förresten så är jag ganska irriterad på mitt boendestöd. sen eva slutade hos mig 17;e augusti pga att hon bara var sommarvikarie har de två nya boendestödjarna varit hos mig TVÅ GÅNGER. detta på grund av att de har glömt att ringa mig, inte har kunnat sätta tider pga mitt skolschema osv. jag ska ha boendestöd 2 gånger i veckan 2 timmar vardera gång. vart tog de vägen? de ska ju rätta sig efter hur jag går i skolan och lägga upp tider efter det, de jobbar trots allt vardagar, kvällar + helger så att klämma in tider är väl fan inga problem. på måndag har mamma jag och mina boendestödjare möte. så vi får väl se vad som händer.

nu tänkte jag plocka undan lite här hemma, kom hem alldeles nyss från skolan.

puss!

Inga kommentarer: