onsdag 16 september 2009

problem och äckelkänsla

Jag har ett stort problem i skolan. Det är nämnligen så att man antingen tar med sig mat eller köper mat i resturangen. Jag tar alltid med mig matlåda (blir så jävla dyrt att betala mat varje dag) vilket leder till ett drygt problem.

Huset vi äter maten i ser ut som en stuga med övervåning och undervåning. Inne i köket står det 10 stycken micros och trängs. Det är ett fruktansvärt litet kök. Och där ska alla slingras och ålas och beblandas med varandras äckliga matlukter och andedräkter och smaskande käftar och... ja listan kan göras lång.

1. Jag HATAR att känna andras matlukter när jag äter min mat (på resturanger är det okej men inte när folk tar med sig hemifrån, fråga inte varför det är något sjukt inom mig som tycker så bara)
2. Jag tappar aptiten HELT av att äta där inne
3. Jag får för mig att när jag värmer min mat i micron så sipprar det ner matsmak från personerna som micrade sin mat innan, ner i min mat, att det rinner ner baciller och andra otäcka saker.
4. Det känns som att allt snusk tränger in i min kropp och efteråt vill jag helst spy eller duscha, vilket som egentligen, fast bäst vore det ju om jag fick göra både och.

Men jag kan ju förfan inte duscha och spy varje dag i skolan..
Jag är en sjuk människa det är bara att konstatera det.

3 kommentarer:

sophieproppz sa...

åh. så jag är inte ensam om att känna sådär alltså? haha. visst är det äckligt? fy tusan

T sa...

Haha, förstå hur jag hade det när jag jobbade på byggen? Små bodar med 100 svettiga arbetare och fem micros. Urrrkk... tacka fan för kontor!

T sa...

Ja, stanken av nån jävla broccolilåda med mögelost när man ska värma potatis o kött typ. Hilfe!