onsdag 28 mars 2012

Asperger och pole dance lärling

I fredags på lärlingsträningen berättade jag för resten av tjejerna att jag har asperger. Jag och Sofia som är ägare av studion kom fram till att det var bäst att göra så. Eftersom jag har svårt för närhet osv så kan det uppstå mycket missförstånd. Vi är bara tjejer på stduion och det undgår väl ingen att tjejer är experter på att tjaffsa och bråka. För att ha allt på den klara sidan berättade jag. Jag förklarade att om jag någon gång står en bit ifrån eller flyttar mig när någon kommer för nära så beroe det inte på dom; det beror på mig. Jag sa att det absolut inte har något med dom att göra.

Hoppas ingen känner att dom måste gå 3 meter ifrån mig nu bara för detta hehe. Blir det någon obehaglig situation så flyttar jag på mig. Det ska ingen annan behöva göra.

Kändes skönt att berätta. Reagerar jag knepigt ibland så vet dom varför. Och jag sa att jag är väldigt öppen med detta och att det bara är att fråga om det är något de funderar över.

Sen förklarade jag lite allmänt om mina andra svårigheter. På studion är det ju bara närheten som blir problemet. Men jag har gått på studion i 1 och ett halvt år och allt har gått bra hittils så det kommer inte bli några problem tror jag :) Det jobbigaste har varit två och två övningar i olika sammanhang så som uppvärmning osv.

Men men. Nu har jag spottat ur mig det och hoppas att ingen tycker att jag är helt från vettet :) Dom verkade ta det hela mycket bra och förstod.

2 kommentarer:

Marita sa...

Kan inte låta bli att undra hur det "känns" att frisera sig hos mig då. Man står ju ganska nära inpå liksom =)

Emma Lannebrink sa...

Hej! lust att följa varandra via bloglovin?
Kan passa på att skriva lite kort om vad min blogg handlar om.
Jag bloggar om mitt liv med adhd och depression, den dagliga kampen som försvåras för varje dag som går. Äter 13 mediciner varje dag som ska få mig att må bättre osv. Fråga gärna om du undrar något, svarar på allting!
kram