söndag 25 mars 2012

Ser man galet ut för att man har Asperger?!

Jag måste bara kopiera in detta för det var så himla tufft och modigt gjort. Fyfan vad du är bra tjejen!!:)

Hämtat från: http://www.domkallarmighannes.blogspot.com

"Sitter 3 fjortis tjejer bakom mig på bussen som pratar hög om aspergersyndrom och säger bla saker som att man kan se på en person om den har AS för har man det ser man galen ut, och där orka jag inte hålla tyst längre så vänder mig om och säger:

"ser jag galen ut?"

"nej varför skulle du göra det?" säger de och skrattar

"men jag måste ju göra det för jag har aspergers syndrom" säger jag och de bara stirrar på mig och de ser ut som de sett ett spöke.

"förlåt" lyckas den ena få ur säg

" det är lungt men ni borde nog ta reda på vad AS egentligen är innan ni pratar om det" säger jag och nu sitter de dryp tysta och stirrar ut genom fönstret och skäms, än en gång är det bevisat att samhället har för lite info om dolda funktionshinder!"

2 kommentarer:

Malin sa...

Tack för kommentaren. Känner mig jättelöjlig och dum som alls tar upp de på bloggen eller låter de skina igenom. Men försöker tänka att de är okej att skriva av sig då och då. :(
Tack! <3
Och vissa människor är riktigt roliga att lyssna på. Ibland har man hört folk prata om diagnoser och vräka ut sig fördomar, men kommer alltid fram till att de är dom som är sorgliga. Har själv ADHD och säger man de så har ju folk direkt något att säga om att man bara stökar, knarkar och skriker då. Trots att min stora problem snarare är att jag blir inåtvänd. :P

Tycker du är stark som berättar om ditt och ändå ger ett intryck av noll skam! :) Härligt!

Unknown sa...

tack:) beror på hur många besökare du har? gör bara länkbyten om man har över 400 unika läsare/dag:)