måndag 26 mars 2012

Morfar Olle





Grattis på 86 årsdagen morfar Olle. Jag tycker att det är synd att vi aldrig hann träffas. Du gick bort innan jag föddes.
Men jag har lärt känna dig genom alla i släkten. Hur du var. Ditt sätt. Ditt alldeles egna sätt.

Så jag kan med all säkerhet veta hur stolt du skulle vara om du levde. Eftersom min kusin Mikael har gjort en alldeles egen butik med dig som ansikte utåt. Butiken heter Morfar Olle och där säljer Micke hattar/gubbhattar och kepshattar. Hattar som du älskade. Som du alltid hade på dig. Butiken går jätte bra och det kommer mycket folk dit och handlar. Att ha dig som karaktär i butiken tycker folk är både trevligt och spännande. Du skulle vara så stolt över Micke och Cissi.

Jag vet att du är där ibland och tittar till Micke. Du kanske till och med provar lite hattar i smyg. Det skulle jag ha gjort om jag var du.

Grattis morfar Olle.




Besök gärna butiken som finns i Hofors
Www.morfarolle.se


Inga kommentarer: