söndag 8 februari 2009

balans

idag har jag balanserat mellan glädje och panikångest, en riktig kontrast av känslor. jag har ingenting att må dåligt över, och det kanske är därför jag har balanserat -för att jag inte är van vid att må bra i längre perioder.. att min kropp går in i gamla vanor? jag har varit otroligt rastlös hela dagen, inte vetat alls vad jag har viljat göra. jag har varit på gränsen till tårar, till raseriutbrott. istället för att släppa känslorna så utmanade jag mig själv genom att se hur långt mitt tålamod räckte. jag red ut från den där jäkla känslostormen och nu mår jag bra. jag tycker att det var bra att jag ignorerade för jag behöver fan inte gråta och vara nere när jag i själva verket är lycklig, bara för att min kropp försöker lura mig.

jaha vad har hänt i helgen då?
kråkan har kissat på min skolväska, jag har varit på inflyttningsfest hos malin, jag har kommit på budskapet över min upplevelse i torsdags -att man kan må så där bra utan droger i kroppen, idag var jag dum nog att testa spruta in mammas kortisonspray i näsan så nu känns den konstig och det svider lite, jag har självklart pratat danska, jag har pluggat om den industriella revolutionen och jag har pratat ut med asp, min vän. "nu går vi mot ljusare tider"

cigarett, miffo och godnatt.

Inga kommentarer: