tisdag 3 februari 2009

I think I wanna stay alive and see if I can grow.

för ett år sedan idag, stod jag och vägde mellan två citat.
organismens: "om allt går åt helvete, har jag djävulen med mig"

och
jedi mind tricks "I think I wanna stay alive and see if I can grow"

jag valde att växa, bli stark, bli jag, hitta sinnesro, må bra, gå vidare, bli sophie.
jag känner mig illamående just nu. som att jag snart kommer kräkas.

dagen började med en morgon-vinterpromenad med jenny, min underbara jenny. min mjuka, hjälpsamma, vänliga och söta jenny! förlåt för att du har sett allt kaos, för att jag har varit helt obegriplig mot dig, för att jag har varit galen. förra helgen berättade du något jag inte alls kommer ihåg. du berättade om februari 2007, om när vi var i min lägenhet, du, jag, "anna" och "marcus". du var där med mig, du var min vän, min vän att vila mitt huvud mot i stormen, du kom till mig trots att du visste att jag var påtänd, trots att du visste att det fanns droger här. hur som helst så berättade du om att "marcus" försökte få dig att ta tjack den gången i februari. jag kommer inte ihåg detta, men jag hade enligt dina ord skrikit till "marcus" att : "HON HÅLLER INTE PÅ MED SÅN HÄR SKIT, ÄR DU HELT DUM I HUVUDET, JENNY ÄR FÖR BRA FÖR SÅNT HÄR, FRÅGA HENNE ALDRIG IGEN" och jag känner att.. jag vet inte, jag känner att jag ser vilka nötter jag hade till vänner, jag känner att jag ser hur mycket du betydde för mig bland all hysteri trots att jag var, som du alltid säger jenny -galen! du fanns där för mig som ingen annan gjorde, du hjälpte mig iväg till jobbet på kvällarna och stanna hela nätter vid min sida, du gav mig mat hos dig mitt i natten för att jag inte hade ätit på flera dygn, du gav mig en Må bra låda, med lipsyl, nallebjörnar, armband, ljus, en underbar skiva, glitter, öronproppar (för att slippa höra allt skit) tomtebloss och allt möjligt fint, du fanns där hela tiden. som ingen annan och jag menar det.

efter promenaden idag gick vi hem till mig och lagade ihop en hastig lunch och åt framför den roligaste serien jag har sett: mia och klara. tror jag har för mycket att tänka på idag för att kunna skriva. missuppfatta mig rätt; jag mår otroligt bra, men idag har jag för första gången förstått hur jag har varit och vilken resa jag har gjort! idag måste jag andas, ta det lugnt. imorgon kommer jag att kräkas ord igen. kanske senare idag också, men just nu.. kan inte förklara mina känslor.

nu ska jag tända lite ljus, röka en cigarett och fixa mitt hår. jag fryser och mår illa, men det gör ingenting. det gör ingenting alls. vad fan är det att klaga över :) jag har varit drogfri i ett år, jag klarar vad som helst.

Inga kommentarer: