söndag 15 februari 2009

en stund


Hej världen.
Jag tänker så det knakar, kliar mig i pannan och gnuggar fingertopparna mot varandra. Jag vet inte vad jag ska skriva! Eller, egentligen gör jag det. Alla känslor och ord står uppradade inuti mig, redo att regna ner över tangenterna. Men jag tvekar, -undrar om det verkligen är värt att sitta här på denna blogg och skriva om mitt liv, om mina känslor?

Jag vet inte. jag vet inte.
inte

Något som är roligt, är i alla fall att Del 1 av kaosflickan finns att köpa i Södertälje nu. Den är med i en novellsamling (igen). Det är roligt att det går framåt. Och inte bakåt.
Dessutom har jag beviljats att få bostadstillägg. 2100kr (min hyra ligger på 2300kr så det är fett bra) i månaden till och med Juni så som det ser ut nu.

I veckan lunchade jag med min lärare som jag hade i projektarbete och fotografisk bild a & b för ett år sedan. Hon är en person som har sett min resa med sina egna ögon -Sett mig på botten, sett mig förändras, sett mig utvecklas, för att nu se mig lycklig. Vi pratade om alla möjliga saker under lunchen och jag trivdes, jag slappnade av, bjöd på mig själv och hade inte något skydd runt om mig som menar "kom hit, men inte längre". Det är tråkigt att hon har slutat på min skola, så därför ser jag fram emot fler lunchisar:)

nu får det vara nog, hejdå.

Inga kommentarer: