onsdag 18 februari 2009

hej!

om jag var tvungen att vara med en och samma person, dygnet runt i ett år, så skulle jag välja marcus birro. behöver inte säga så mycket mer än det.

idag har jag städat i mina garderober, lagt in mina slitz, moore, FHM och kingsize samlingar i ett skåp, vikt täcken så luften blev täckt av dun och andra luddiga saker, har hittat en påse där det låg material i som jag använde under tolvstegsbehandlingen samt det allra första utkastet av kaosflickan som jag skrev för hand på skrivarlägret.

just nu lyssnar jag på en ettrig borrmaskin som hörs från någons lägenhet, det låter ganska jobbigt men jag bryr mig inte.

jag längtar tills imorgon bitti då jag ska hälsa på på tolvsteg.. jag kommer säkert få flashbacks från min tid där i sommras..
jag brukade ställa klockan på 07.45 gå till behandlingen 08.30 under en lysande sol med stark värme, jag brukade ställa mig och röka utanför innan jag gick in, som någon slags ritual, alla gjorde så och det var mysigt.. att små prata, få vakna till liv, för att sedan gå trappan ner till allvaret (som faktiskt gav mig mycket skratt och glädje också) , kaffe och plastmuggar, bruna skinnsoffor, listor och AA böcker, knarrande stolar och bord av ek, trötta ögon, tuggumin och hej jag heter sophie och är narkoman.

hej sophie.

Inga kommentarer: