lördag 28 februari 2009

dörren om vad?

gud vad allt svänger, jag hinner inte med! karuseller som aldrig stannar. som att jag går i ett hus som har tusen dörrar, jag öppnar en.. och kommer in till ett rum med en viss känsla, går ut, öppnar en ny dörr, får nya intryck och sinnesstämningar. allting går runt, omställningar hela tiden, från lugn, till stress, från glädje till aggression, från harmoni till myrornaskrig -på bara några få sekunder. det blixtrar till i huvudet och jag är plötsligt i en tvärtomkänsla.

just nu har jag tydligen öppnat dörren som handlar om droger, mest om benzo och sub. mest om tillbakablickar. mest om den soliga dagen i parken då jag och anna hade tagit lite för mycket sub, solen stekte mot våra opiatkroppar.. halva våra ögon var öppna, vi gick sakta, med hängande huvuden, som förlamade hem till mig.. vi spydde varannan meter, när vi kom hem spydde vi ännu mer. sen la vi oss i min soffa, noddade till sjukhuset som gick på trean och kliade oss. jag minns exakt den där vågiga känslan i kroppen, den som pirrar till lite ibland och som känns som ett tryggt, varmt, underbart, mysigt och skönt täcke.

snart öppnar jag en ny dörr. jag vet inte vilken ännu. men något jag vet är att jag kan hantera drogsugen som kommer. jag hanterar det genom att skriva om dem. det är mitt sätt.. som fungerar!

Inga kommentarer: