tisdag 23 juni 2009

boendestöd och psykolog

tjena yo. (hm vem fan var det som alltid sa så förut? viiri? tobbe? jaja)

idag har alltså boendestödstanten varit hit. hon tvekade inte en sekund om att jag behövde hjälp i hemmet.. men hon sa "man lurar sig själv när man ser på ytan, för där är det så städat och fint". och det har hon rätt i, det märks inte på mig att jag behöver hjälp i hemmet. vi skrev en blankett och nu väntar jag bara på att få det beviljat. jag orkar inte gå in på mer detaljer om det där boendestödet, det tar jag med mina närmsta vänner för jag känner mig bara så invalid om jag ska börja berätta mer ingående.. och det vill jag inte.

hos psykologen gick det bra. maria sa på en gång "vad snygg du är sophie! är du inte nöjd över dig själv?" med strålande ögon -hon får mig alltid på bra humör. "ibland när du mår dåligt sophie, och känner dig stressad så måste du stanna upp och tänka tillbaks på vilken resa du har gjort, då tror jag att det kommer att kännas lite lättare för dig, när du vet att du redan har klarat av den värsta biten" helt rätt! men jag tycker att jag tänker tillbaks rätt ofta på hur det var, eller... i och för sig så är det på minnen jag tänker och inte på utvecklingen som har skett med mig. maria sa även något som jag har försökt att sätta ord på sedan jag vet inte hur långt tillbaks "det känns som att du tycker att detta är jobbigt, för du är ju varken sjuk, eller frisk, du är någnstans mittemellan" trodde aldrig att en mening kunde pricka in så pass mycket som den gjorde. det känns as jobbigt att gå och pendla mellan att vara sjuk och frisk. är jag ens sjuk? vad är jag egentligen? konstig? dum i huvudet? hjärndöd? handikappad? funktionshindrad? jag vet inte vad jag är men något fattas i min hjärna i alla fall och jag är oerhört tacksam att dom bitarna som fattas finns i concertan som jag tar varje morgon. då blir jag som dig och dig och dig där ute, jag blir människa och orkar gå utanför dörren, orkar lyssna på vad människor säger, jag orkar helt enkelt..

sen togs det upp fler saker under träffen idag, önskar jag kunde ha lösenordskydd på denna blogg för då hade jag kanske berättat mer om vad som händer i mitt liv.


det har varit en perfekt dag. jag har köpt två skivor med mötley crüe och jag har även handlat upp några presentkort.

2 kommentarer:

Missofie sa...

hej sophie!
låter som du hittat en bra psykolog!
du skriver så härligt och du verkar vara på väg att hitta dig själv ! :)
ha så kul på p&l

Petra sa...

Jaså så nu gillar du hårdrock :) Är det pga The Dirt eller?