lördag 13 juni 2009

studentn





































igår var jag antagligen i skolan för sista gången. det var konstigare än vad jag hade tänkt mig. det som satte fart på mina känslor var att träffa min skolsköterska -det var så jobbigt att jag gömde mig för att slippa säga "hejdå". helena är en av de personer som har fått mig till det liv jag lever idag. jag skulle inte klara av att krama om henne en sista gång, det räckte med att bara säga hej. den andra saken som fick mina känslor i obalans var brevet jag fick tillbaka. när vi började på john bauer fick alla i klassen skriva ett varsitt brev om våra framtidsdrömmar, som vi sedan skulle få tillbaks när vi tog studenten.. det blev sentimentalt och jag grät när jag läste det, folk stirrade men jag kunde inte hjälpa det.

dagen var underbar även fast det blev kaos i mitt huvud varannan sekund. den gröna studentfesten blev toppen. min vackra tommi kom, nada kom, ivan kom, mathilda, danne, mathias, elin, malin, sandra, sophie, jenny, mia, roger, hela släkten.. och jag fick så fina presenter att jag inte kunde hålla mig från tårar när elin gav mig en tavla där hon skrivit en vacker text. jenny gav mig en extern kolonilott. vilket var den bästa presenten. nu kan jag odla vad jag vill när jag vill och på ett sätt så att jag förstår! för hela grejen är för tre åringar och uppåt haha! och bilder istället för text så det blir perfekt för en bonnjävel som jag.

sandra och jag hade roligt med den gröna håven som hon fick som straff för att hon kom försent, sophie fick ett grönt cyklop som jag tog över sedan, vi dansade bugg, vi dansade till rockabilly, hiphop och techno. sophie hade djupa diskussioner med min mormor om svartsjuka karlar, mathias rev ner hela duschdraperiet och berättade det för mathilda fast hon stod alldeles breve "mathilda jag rev ner duschdrapperiet ja", vi var äckligt gröna allihop, hade frågesport om mig som elin vann (grattis!!) jag åt ingenting på hela dagen pga stress och hjärtklappning, pappa frågade mig och tommi vad vi gjorde i hallen och jag svarade "vi luktar på varann", sophie blev dyng, sen härjade vi på lite mer och sen åkte jag med danne och tommi till knivsta på natten.
















nu är jag här <3


Inga kommentarer: