onsdag 10 juni 2009

jag hatar fula fåglar

jag är inne i en noll i aptit-period igen och det suger verkligen. pulsen står mig upp i halsen och hjärtat är överallt i kroppen förutom på dess rätta plats. jag blir så här när jag är stressad.

imorse ringde tommi och väckte mig och det var helt underbart. det kändes som att han låg bredvid mig när jag hörde hans röst i det nyvakna läget som jag var i. han fick mig att tok-skratta, vilket verkligen behövdes en grå dag som denna. idag får han säkert mitt tredje kärlekbrev med posten, ibland när jag inte kan sova om nätterna skriver jag brev till honom som jag antingen sparar här hemma, eller skickar till honom. detta brev dekorerade jag gulligt med guldiga bokstäver och jag skrev och berättade om stjärnfall och önskningar.

tatueringen värker och jag tror att någon har dragit hit ett spöke. jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men något är det. jag känner det i hela kroppen och katterna beter sig konstigt genom blickar ut i tomma intet och skrämda språng runt i lägenheten. jag tror att det kan vara en fågel, en spökfågel.. jag hoppas att det är en fin fågel, för jag hatar fula fåglar.

Inga kommentarer: