fredag 26 juni 2009

jag blir sjuk av dig!

nu har min blogg blivit normal igen, ser jag. tack för det!

lyssnar på organismens nya album.. fastande speciellt för låten "jag blir sjuk av dig". jag vet inte riktigt vad jag ska säga men så som jag tolkar texten så är det cannabis han menar.. och allt stämmer in så mycket på vad jag har känt, och hur jag känner, angående droger. uh..

"jag vill ha dig, jag vill se dig, ta dig varje morgon
vakna upp och krama om dig jämt med samma omsorg
och ge dig allt jag kan och va med dig till livets slut
men när jag behöver dig mest då öppnar du och smiter ut
jag vet att du är inge bra för mig
men jag kan göra vad som helst för att jag ska få va med dig
och jag vill ha ditt efternamn med mitt när dom begraver mig så svara mig
-varför behöver jag förklara mig?
jag jagar dig dag och natt
någon dag kommer jag ikapp
och håller fast dig hårt och frågar varför du inte vill va mitt allt
-för utan dig blir jag trist
jag blir så grå
jag blir så blek

jag blir så kall
jag blir så hård
jag blir så svår
jag blir så stel.

jag blir sjuk av dig, ja jag blir sjuk av dig.
nu får jag gå igenom hela livet utan dig
och låta tanken äta upp mig -den får sluka mig.
för jag vill bara spendera varje minut med dig,
men jag blir sjuk av dig, ja jag blir sjuk av dig

doften från dig lämnar rysningar i hela kroppen
du ställer krav på mig som jag inte kan leva upp till
men jag vill bli allt det där du vill att jag ska vara
ingen rättvis bild som målats när vi blivit klar med tavlan
jag tog ett kliv mot dig och jag försvann
och sjunker djupare jag byggde grunden min på bara sand
har svårt att veta vad är verkligt
svårt att veta vad är sant
hjärtesorg och tårar får inte drabba mig -jag är man!
men ändå sitter jag med salta kinder
låter dig få smeka hjärtat mitt med dina kalla vindar
ingen här kan svara på vad som kommer hända mig
-nu när inget penecellin i världen kan rädda mig"

1 kommentar:

Johanna sa...

klockren text på den där låten ... peace