måndag 19 januari 2009

allting är precis annorlunda nu!


nu känns det så där nära igen. det känns som att jag sitter på tågstationen bredvid honom den där varma fuktiga junimorgonen. vi höll handen, han lutade sitt huvud mot min axel och vi lyssnade på kent ur min urusla mp3-spelare. vi rökte cigarett på cigarett och väntade på mitt tåg som skulle ta mig hem till allt som var annorlunda..inga ord behövde sägas, allting var så perfekt. vi lyssnade bara på jockes texter och drömde oss bort fast ändå inte. för vi var ju i drömmen, i alla fall jag.. en man kom fram och frågade om han fick ta en cigg i utbyte mot en corona, vi tackade och tog emot. vinden fläktade skönt på våra bakiskroppar..
och där satt vi, sommaren 2006 med underbar musik i våra öron, med en underbart pirrande känsla i kroppen och med en rätt så ljummen corona i handen, men det gjorde ingenting, allt kändes bra just då.

jag säger bara kent - romeo återvänder ensam
"och jag har aldrig mått så bra under en bakfylla som då när vi satt på stationen och lyssnade på kent och bytte öl mot cigg av snubben. det var helt sjukt underbart. bakis, men solsken, kent och du. det var bara guld. när den låten kom den dagen på stationen... jag blev typ, spänd. vi satt där nära varandra på en bänk och kedjerökte och fan vad jag trivdes."

allting är precis annorlunda nu!

Inga kommentarer: