måndag 26 januari 2009

Precis hur som helst


En buss blogg får det bli igen. Är på väg hem från skolan och det slog mig när jag väntade på bussen att jag inte har någon som helst koll på tider och framförallt -datum. Tiden går så fort att jag inte hinner med att reflektera. Det kunde lika gärna vara i början av januari i mitt huvud men det är det inte. Det är typ efter löning nu och jag hatar att vara beroende av tiden. I mitt huvud ligger jag alltid en dag i förväg, är det måndag tror jag att det är tisdag och är det tisdag tror jag att det är onsdag. Det skapar en jobbig förvirring, tur att mina lärare och vänner står ut med sånt. I lördags på krogen hände en rätt skrattretande sak på tal om ingenting egentligen. Jag robin och jenny stod (kul att mitt t9 vill skriva pund när jag ska skriva stod förresten) i kön för att ta ut våra jackor. Framför mig står det en tjock julegris och säger något till mig, jag frågar Va? Med ett leende på läpparna. Snubben svarar -30 spänn och du följer med mig hem! Tror ni helvetet brakade lös i mig eller? Japp :) han fick minst sagt höra att han levde. Robin fick hålla i mig för att jag inte skulle göra något dumt. Det var liksom bara det där röda äpplet i hans käft som fattades för att få en fulländad julegris framför mig. I vanliga fall hade jag hållt käften och ignorerat, men nu har jag varit snäll i ett år, bägaren rann över helt enkelt. Tycker inte att man säger så till någon.. Fast å andra sidan förstår jag att killen måste använda pengar för att få ett ligg! Bra att robin höll i mig och tog bort mig.. Kan även tänka mig att det var annorlunda för honom att se den sidan av mig då jag aldrig har visat den förr. Men som sagt, jag är mystisk.. Nu spelas det gammal progg i mina hörlurar och jag tänker på festivaler och tusen andra saker. Så mycket som försigår i min hjärna! Ni skulle bara veta. Jenny kommenterade det i helgen, att jag måste minsann tänka på hundra saker samtidigt jämt eftersom hon tyckte att jag byter samtalsämnen så sporadiskt jämt :) hon sa även att -om jag fick vara en person för en dag skulle jag vara du sophie, jag vill veta hur din hjärna fungerar. Hihi. Nu blev det brittan fittan på ipoden också, bred musiksmak minst sagt och nu är det bäst att jag publicerar detta inlägg så att jag inte råkar yra bort det. För det vore skevt. Är snart i sandviken, hem och städa. Puss. Mest på t.

Inga kommentarer: