tisdag 27 januari 2009

welcome

jag vet vem jag är. jag vet hur jag har varit och jag vet hur det har blivit så. jag är medveten om så mycket idag, jag ser alla saker som sker ur ett solklart perspektiv, jag kan se för och nackdelar, jag kan förstå varför vissa saker bara händer. jag ligger inte längre och krälar bland gyttja och dimmiga tankar, jag skriker inte mig hes och får ekon som svar. jag hatar inte utan anledning och jag är inte i kemisk obalans, jag har inte för mycket knark i blodomloppet som jag brukade säga. jag lever! jag ser! jag upplever! jag hör! jag går! jag har rest mig upp från ett liv med kaos. jag har bearbetat, jag har sagt hejdå, jag har lämnat platser, personer och situationer. jag har blivit stark. ni kan hata mig, ni kan slå på mig, ni kan hata mig ännu mer. det rör mig inte i ryggen, jag säger bara: välkomna! ni kan även älska mig, ni kan krama mig och säga "bra kämpat sophie" och mena det. för det är inte så att allt bra som hänt mig under detta år, har kommit direkt till min hand. jag har inte vifftat med ett trollspö, fjäskat och fått allt jag vill ha på några sekunder. jag har kämpat för att komma hit, jag har utnyttjat mina sista andetag och energier för att nå den mark jag står på. jag har gråtit mig tom på tårar, jag har skrikit tills min röst inte har orkat mer, jag har legat sömnlös, jag har fått tackla hemska situationer, jag har upplevt helvetet, jag har nästan förlorat allt, jag har tolvstegat mig fram, jag har fått min diagnos, jag har sett mina vänner försvinna, jag har sagt nej till ett liv med droger, jag har fått ett namn på många av mina problem -ADD. jag har lärt mig att prata om känslor, och jag har nu fått belöning för min långa resa, tror ni fortfarande att ALLT RAMLADE NER I MIN HAND kan ni höra av er, jag vill gärna höra en bra motivering.

1 kommentar:

nenalique sa...

känner igen mig så sjukt mycket i dina skriverier. läskigt!