måndag 12 januari 2009

skrivarglädje

första skoldagen idag. det gick bra.. äntligen börjar historian handla om intressanta saker. franska revolutionen och ideologierna som uppstod efter den. provet kommer nog gå bra för mig! det är även så skönt att allt i skolan får gå i min egna takt. jag har bara tre lektioner i veckan just nu och det är jag glad över.

jag vet inte om jag har berättat det här men jag har haft ett långt uppehåll på mitt skrivande vad gäller min självgiografi. så fort jag satte mig ner för att skriva och för att minnas fick jag hjärtklappning. jag mådde illa! jag klarade inte av att gå så nära inpå alla gamla minnen. istället har jag bearbetat allt ännu en gång mentalt. och plöstligt idag kunde jag skriva igen. jag kände mig lugn medan jag skrev, inget obehag. bara lugn. kan bero på uppmuntran jag fick av magnus, författaren som har hjälpt mig med redigering av första delen. att få beröm av honom känns som en eloge. så jag tänkte, varför ska jag inte fortsätta? och orden bara rann ner på tangentbordet. helt underbart.. det är så här jag vill ha det varje dag. så mina vänner.. jag kämpar på med del 2. jag har inte glömt bort den. jag vet att endel undrar.. så nu vet ni hur det ligger till!

idag ringde jag även till self help kliniken igen, där jag låg inlagd på avgiftning 07. jag ringde dem för 3 månader sedan och bad om mina journaler, de sa att de skulle skicka dem. men de har inte kommit än så jag ringde idag igen och frågade vad som hänt. hon visste inte, det var den arga finska tanten som svarade.. hon jag alltid skällde på under inläggningen. hon var lika grinig idag.. "Vad ska du ha dina journaler till?" frågade hon idag.. jag tycker att det är sjukt att man måste förklara vad man ska ha dem.. det är MINA journaler som jag har rätt i att få. men jag höll huvudet högt och förklarade snällt min situation, att jag skriver en självbiografi och ville minnas mer genom att läsa journalerna, få mer struktur helt enkelt.. pussla ihop de sista bitarna. hon blev rätt tyst då och sa att de inte kunde skicka dem idag, men att hon skulle göra vad hon kunde imorgon.. jaja, hoppas jag får dem snart finnfan.

nu är jag helt slut i kroppen. som om någon har pyst ut all energi. som en gammal badboll. men det får väl vara så då. jag vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med just nu. känner inte för någonting. jag känner mig bara glad över att min skrivarpaus är över.

jag vill även säga att en resa till mexico till sofia inte är helt uteslutet.

Inga kommentarer: