torsdag 1 januari 2009

2008

2008 har verkligen varit en resa från helvetet till ett liv.

ska försöka samanfatta året.
åka in på sjukhuset i fem dagar, friskna till och komma hem. subutex/röka veckor. galna kvällar med roppar och tjack, fejka pissprov, spy tarmarna ur mig på sub, skratta som aldrig förr åt henkes sjuka historier. vika pappershattar och flygplan med linn, hamna i en lägenhet och yra omkring där i (hur många?) dagar, fick kråkan, anders berättade om sin skåpsdrake och sina elitkrigare, överdosera tramadolpulver så jag inte kan stå på benen, strunta i det och fortsätta med att röka heroin hemma i min soffa, dreggla, svamla. mamma plingar på dörren när jag är som mest väck, ligger ner på golvet och försöker prata och hon hotar med att om jag inte blir ren så får jag inte komma dit längre.. jag åker in på sjukhuset igen och där går jag igenom hela mitt liv mentalt och bestämmer mig för att nu får det fan vara nog! jag blir utskriven, låser in mig i min lägenhet själv med kråkan i flera veckor och tänder av från allt, börjar att sjunga i en kör, slutar umgås med gamla pundarvänner, är på sköna fester hos elin och malin, börjar på tolvstegsbehandling och får den bästa hjälp jag har kunnat fått, molle flyttar hit, jag fyller 20 år, jag får min diagnos ADD, jag börjar med medicinen concerta, jim kommer och hälsar på och det blir spökjakt, åker på peace and love med linn och får se manu chao!!!!, dennis love och jag blir vänner igen, jag åker på skrivarläger och börjar på min självbiografi, läser upp första delen för de på lägret, börjar gråta men går in igen och avslutar texten. jag kommer hem därifrån, skriver klart del 1 på självbiografin (får mycket positiv respons tacktacktack!!), jag går om trean och börjar i en ny superbra klass, garvar ihjäl mig åt nils på idol, hoppar in som extralärare i foto på skolan, jag blir vän med kristian, jag får prata med organismen i telefon och han fick läsa del 1 av min självbiografi och är världens lyckligaste, åker på kryssning med malin, får en stor ersättning, bestämmer mig för att åka och jobba som volontär nästa sommar, firar jul i södertälje.


och nu sitter jag här:) helt sjukt, HEEEELT SJUKT. men adjö 2008 du har varit vändpunkten i mitt liv. tack

1 kommentar:

venla sa...

Braaa!!

du förtjänar en stor medalj!
grymmt jobbat. ett år fan v abra!

nu den 30 december var det fyra år sedan min storebror gick bort. Då var han bara 18 år gammal. Fan va glad jag blir när jag läser om en tjej som lycktas hålla sig ren så länge .
för det är ett helvete att fastna bland droger det är svårt att ta sig ut. Fan va glad jag blir ärligt!
Sköt om dig o gott nytt år till dig!