fredag 30 januari 2009

eld.

inatt låg jag med paranoia och kallsvettades i soffan, gick då och då fram till fönstret och vinklade upp persiennerna för att försäkra mig om att den orangea nyansen utifrån inte var eld. jag är så jävla rädd för eld att det börjar övergå till någon manisk paranoia. katterna satt bredvid mig i soffan och de tittade ett tag upp mot taket , jag tänkte att -nu förstår katterna att det brinner i lägenheten ovanför, det är därför de tittar upp i taket. så fort de började nosa på något trodde jag att det var för att de kände brandrök. jag har slutat att titta på lillteven i sovrummet för att jag tror att den ska explodera för att den är så gammal, trodde att min paranoia skulle gå över efter att jag slutat se på den, men nej.. varje minsta knäppning om nätterna får mig att tänka på eld, att bli inlåst med eldsvådor runt om, kvävas. nej fyfan..

denna eldfobi sitter i från när jag var liten, mamma var dagmamma och vi satt hemma med barnen och tittade på film i vår soffa, alladin - jafars återkomst (jag hatar den filmen jag hatar alladin den jäveln sen den dagen) när vi minst anar det står grannens hus mittemot vårat i lågor. hela skiten brann ner till grunden, det var så otäckt, jag såg alla människor springa in och ut i huset för att rädda allt som gick, människor grät, kom och tittade, försökte släcka, och där stod jag på gräsmattan på kullen bakom vårat blåa hus och kände lukten av brandrök, kände hettan från elden mot min kropp och sen dess har jag hatat allt som påminner mig om den dagen, stress, alladin, lukten av brand, den där vidriga hettan, paniken, att gå barfota på gräsmattor..

jag får nästan hjärtklappning av att tänka tillbaks.. jag hoppas att jag kan sova lugnt inatt.. det kommer i intervaller den här rädslan, ibland tänker jag inte på detta alls och ibland är jag helt galen.
EN GALENPANNA.

1 kommentar:

Mia sa...

http://www.youtube.com/watch?v=fOaV4OVbVKc
En mycket bra låt. du har säkert hört han förr, men kände att jag lära rekomendera :D