onsdag 21 januari 2009

drogdebatt

jag har precis tittat klart på en grym debatt på tv 4. det handlade om droger bland kändisar osv.
jag tyckte att det var många debbatörer som hade riktigt vettiga saker att säga. bland annat journalisten och författaren daniel nylén. han har verkligen fattat grejen! marcus birro var även med, han är ju en människa som jag bara älskar! han säger så kloka och tänkvärda saker, även ikväll.. han påtalade om hur dåligt människor egentligen mår, och hur många som faktiskt mår så! att det inte är undra på att drogerna flödar..
däremot förstår jag inte hur folkhälsoministern tänker, UT I SAMHÄLLET OCH SE HUR DET SER UT ISTÄLLET FÖR ATT BARA SITTA! hur ska man kunna göra förändringar när man inte gör det på rätt sätt, och när man inte ens VET hur problemet ser ut på RIKTIGT? det sättet som allt går till på nu är ju FEL SÄTT, inser inte politikerna det? att låsa in alla narkomaner bakom lås och bom är inte det rätta sättet. och folkhälsoministern var visst kristen, "kärlek till din nästa" jo tack VISA KÄRLEK DÅ.


nåja, det är såna här ämnen jag brinner för. jag blir helt uppslukad och vill bara gräva mig in i alla dessa situationer och förändra!! jag vill även tacka marcus birro för den fina hyllningen till johanna sällström!!

jag borde sova nu, ska till skolan imorgon..

Inga kommentarer: