torsdag 22 januari 2009

:)

jag vet inte. jag tycker bara att det här adhd livet är så himla jobbigt ibland.. tror inte att folk förstår hur pass drygt det egentligen är! jag kan ta detta som exempel att jag svänger så jävla snabbt och kraftigt i mitt humör. jag kan vara lycklig så det nästan bubblar i kroppen på mig, för att under bara två sekunder svänga och bli en irriterad zombie som inte orkar lyssna på någon eller något. det är klart som fan att jag blir trött! jag är så trött om kvällarna att jag knappt vet ut eller in, det är inte bara humörsvägningarna som gör att jag blir utmattad, det är också alla miljontals intryck min hjärna tar in. en person med adhd diagnos tar in dubbelt så många intryck som en "vanlig" människa gör. jag lägger märke till så mycket om dagarna och min hjärna jobbar i högvarv för att hålla koncentrationen uppe. för att jag ska orka en hel dag måste jag "stänga av" hjärnan och vila, vilket kan uppfattas som att jag är arg, uppkäftig eller sur. men det är jag inte, de flesta har förstått hur det ligger till men när jag träffar människor som inte känner mig kan det bli jobbiga situationer..

hm, bara lite tankar som yrade omkring i hjärnan på mig. måste skriva av mig annars ligger jag och ältar allt så att jag inte kan sova sen..

dessutom ser det ut som att det blir monday bar kryssning också, jag ska minsann stampa hälarna av mig isåfall, med min nya fina vita tröja och lurviga vita benvärmare.. jag hoppas att det blir av! jag hoppas!


jag har märkt hur mycket det egentligen betydde för mig att min vän har kommit tillbaks till min verklighet igen. min lilla pusselbit. jag känner mig som ny i själen, jag känner mig lättad och jag känner sån längtan, hela tiden!

om några dagar har jag varit drogfri i ett år också.
under ett tidigare försök jag gjorde till att vara drogfri så hade jag hållt mig i en månad, vet ni vad jag gjorde för att fira? jag gick på ett NA möte, tog en bricka för 30 dagar, sedan stack jag på fest och snortade tjack och dansade bort några timmar på krogen, vilket hyckleri va?:) haha. fyfan vad sjukt.


nu ska jag bädda åt mig på soffan och sen sova om en stund. vilken livsglädje jag känner! finns bara en sak som skulle kunna få mig i klimax just nu, en mysig kram.....

Inga kommentarer: